Wednesday, February 27, 2008

Indonesia Market Intelligence Seminar


Mr Philip Oakley berdiri paling kiri, Dian dan Gustaf bersama Ibu Isla dan Mr Tony kedua dari kanan; peserta Seminar yang merupakan representatif dari School di JCU atau Colleges di Townsville juga ikut berfoto





Lagi-lagi Townsville diguyur hujan namun Raintree Room-University Hall di James Cook University menjadi hangat saat perbincangan santai berlangsung usai Indonesia Market Intelligence Seminar. Isla Rogers-Winarto dan Tony Mitchener menjadi panelist dalam acara yang di-support oleh Queensland Government-Queensland Education and Training International, Trade Queensland. Ibu Isla Rogers-Winarto berbicara tentang: The Market Update – International Education opportuniities: trends, competitor activity, in-country program developments. Sementara Mr Tony Mitchener membawakan topik: A Queensland Response: Observations from a Queensland perspective; synergies, models for success. Mr Philip Oakley (Study Townsville Chair) bertindak sebagai moderator dalam diskusi panel: Various issues related to marketing Australian education in Indonesia, issues affecting Indonesian students in Australia, Indonesian perceptions of Australia, the way forward.

Ibu Isla adalah Country Director Indonesia untuk IDP Education Indonesia sedangkan Mr Tony Mitchener adalah Commissioner dari Queensland Government-Trade and Investment untuk Indonesia Office di Jakarta. Kami berbincang tentang suka duka kami belajar di JCU, alasan yang mendorong kami belajar di JCU, kehidupan sosial dan akademik. Ibu Isla menjelaskan peran IDP Indonesia dalam memberikan pelayanan pendidikan untuk membantu calon-calon pelajar Indonesia yang berminat menimba ilmu di Australia; khususnya di James Cook University yang berlokasi di wilayah tropis beliau juga mengungkapkan potensi JCU menjadi tempat studi yang memiliki nilai kompetitif 'tropika' yaitu ilmu-ilmu yang berkaitan dengan iklim tropika Indonesia yang akan lebih applicable untuk kondisi alamiah Indonesia yang langsung disetujui Mr Tony.

© PPIA-JCU

ditulis oleh: Dian photo by: Gustaf

1 comment:

Anonymous said...

Dear JCU friends

thanks for the photo. I hope you enjoyed our meeting. Please pass on me email address to any Indonesian students who have graduated from JCU (or any other Queensland education institution), so that we can keep them involved in activities back here in Indonesia.

Daaaa

Tony Mitchener
Trade and Investment Commissioner
Jakarta

tony.mitchener@trade.qld.gov.au